نکاتی درباره ی پیام شب گذشته مقام معظم رهبری؛

مثلی لایبایع مثله

صالح نگار- از شب گذشته که آقا پیام را دادند، شاید بیش از ده بار خواندم و بر کلمه به کلمه ایشان دقت کردم. و ادامه در ...

از شب گذشته که آقا پیام را دادند، شاید بیش از ده بار خواندم و بر کلمه به کلمه ایشان دقت کردم.

نکته اول: پیام واضح بود و تحلیل احتیاجی ندارد.

نکته دوم: در چند متن قبلی حقیر به «صلح تحمیلی» اشاره نمودم که زمانی محقق میشود که مردم پای کار امام نباشند. پیام دیشب ایشان، نتیجه بیش از صد شب حضور ملت بود. پس کسی موضوع را به حکمیت سوق ندهد؛ تا زمانی که مردم پای کار هستند، به رهبر امت چیزی تحمیل نخواهد شد.

نکته سوم: کلمه «بنا بر اصول رهبر انقلاب» که این اصول برگرفته از خط دهی عاشورایی ایشان است. درست در روز سوم عاشورا، وقتی فرستاده ابن زیاد نامهای به امام حسین(ع) مینویسد مبنی بر تسلیم حضرت، امام نامه را به پایین میاندازد و هنگامی که فرستاده درخواست جواب میکند، امام میفرماید: «من این شخص زنازاده را شایسته جواب نمیدانم» و رو به یاران خود میکند که «زنازاده پسر زنازاده، مرا بین دو امر ذلت و پیروزی قرار داده است؛ هیهات منا الذله».
همانطور که سیدالشهدا(ع) پسر زیاد را شایسته تبادل پیام ندانست و امام شهید این زنازاده را لایق جواب ندانست، امروز نیز باید همین مسیر توسط مسئولان دنبال شود.

نکته چهارم: هرچه فریاد دارید در خیابان بر سر آمریکا بکوبید، نه خودی. رهبر انقلاب در پیام دوم خود فرمودند که شعارهای شما رابطه مستقیم با مذاکرات دارد. امروز صراحت شعارها در کف خیابان در پیام امام جامعه مشاهده شد، اما نه از باب تحمیل برجام، بلکه از باب مطالبه‌ای که مسئولان موظف به رعایت و پرداخت هزینه پاسخگویی نسبت به آن هستند.

نکته پنجم: امروز که افرادی معلوم‌الحال مانند خاتمی، ابطحی و ظریف از جریان مذاکرات طرفداری می‌کنند، جریان انقلابی باید بیش از گذشته مراقبت کند. ما نسبت به مسئولین داخلی و مذاکره‌کننده مخصوصاً آقای قالیباف اعتماد کامل داریم، اما نسبت به آمریکا و امثال خاتمی و ظریف به شدت بدبین هستیم.

نکته آخر: امروز همه این پیام مورد توجه قرار گرفت. بعضی عمل مسئولین را تقبیح کردند و بعضی تأیید یا توجیه، اما به صدر پیام هیچ‌کس توجهی نکرد: «ملت پرشور».
بسیاری از افرادی که نقد و تحلیل می‌کنند، ولی در تجمعات حضور کمرنگ یا بی‌اثر دارند، در قلم نقادانه‌ی آنها، صدر پیام نقد به خود آنها برمی‌گردد که در ایجاد این شور و حضور اقدامی نکرده اند

امروز حضور و ایجاد شور انقلابی در خیابان برای ما اوجب است.
یاعلی

پایان پیام/

.